Dela

Kontakta oss

Registrera föreningen i föreningsregistret

De föreningar som ansöker om någon typ av stöd/bidrag, hyr lokaler eller har kommunen som en samverkanspart i sina arrangemang och projekt, behöver vara registrerade i kommunens föreningsregister.

På denna sida finns ett formulär som du ska använda för att anmäla din förening till kommunen.

Fyll i alla uppgifter och klicka på knappen Skicka anmälan. Föreningens uppgifter läggs sedan in i kommunens föreningsregister manuellt så det kan ta några dagar.

Förklaringar

Vissa uppgifter är markerade med en röd asterisk (*) vilket betyder att det är ett obligatoriskt fält.

Föreningstyp - här anger du den typ av förening som du tycker passar bäst med din förenings verksamhet, exempelvis:

  • Hjärt- och lungsjukas förening, FUB och handikapporganisationer väljer föreningstyp Livskvalité.
  • Mynt- och frimärksamlare, kompisklubbar, spel och liknande väljer föreningstyp Trivselförening.
  • Hund- katt- och akvariefiskar väljer föreningstyp Husdjur.
  • Dykarföreningar väljer Idrott och sport.

Hittar du ingen passande föreningstyp, kontakta föreningsutvecklaren i kommunen. Se längst ned på sidan för kontaktinformation.


FÖRENINGSUPPGIFTER

Vilken föreningsform har föreningen * (obligatorisk)













KONTAKTUPPGIFTER
Ordförande



SEKRETERARE



KASSÖR



JAG SOM LÄMNAT UPPGIFTER



Samtycke mina personuppgifter
För att föreningens uppgifter och kontaktpersoner ska kunna visas i kommunens föreningsregister behöver du svara ja på samtycket.


Spam-skydd * (obligatorisk)
Samtycke andra personer
För att föreningens uppgifter och kontaktpersoner ska kunna visas i kommunens föreningsregister behöver du svara ja på samtycket. Svarar du nej kan inte föreningens uppgifter visas.


Uppdaterad: 2020-12-01 15.32