Dela

Kontakta oss

Registrera föreningen i föreningsregistret

De föreningar som ansöker om någon typ av stöd/bidrag eller hyr lokaler eller har kommunen som en samverkanspart i sina arrangemang och projekt måste föreningen vara registrerad i kommunens föreningsregister.

På denna sida finns ett formulär som du ska använda för att anmäla din förening till kommunen.
Fyll i alla uppgifter och klicka på knappen skicka, så kommer föreningens uppgifter att läggas in i kommunens föreningsregister. Detta görs manuellt så det kan ta några dagar innan det är gjort. Var noga med att det är aktuella uppgifter du anger.


Förklaringar:

Vissa uppgifter är markerade med en röd asterisk (*) - det betyder att du måste ange uppgiften.

Föreningstyp - här anger du den typ av förening som du tycker passar bäst med din förenings verksamhet t.ex

  • Hjärt o lung sjukas förening, FUB och handikapporganisationer välj föreningstyp Livskvalité.
  • Mynt- och frimärksamlare, kompisklubb, spel etc välj föreningstyp Trivselförening
  • Hund- katt-, akvarifiskar välj föreningstyp Husjur.
  • Dykarförening, välj Idrott och sport

Hittar du ingen passande föreningstyp, kontakta föreningsutvecklaren i kommunen, se längst ned på sidan för kontaktinformation.


FÖRENINGSUPPGIFTER

Vilken föreningsform har föreningen * (obligatorisk)













KONTAKTUPPGIFTER
Ordförande



SEKRETERARE



KASSÖR



JAG SOM LÄMNAT UPPGIFTER



Samtycke mina personuppgifter
För att föreningens uppgifter och kontaktpersoner ska kunna visas i kommunens föreningsregister behöver du svara ja på samtycket.


Spam-skydd * (obligatorisk)
Samtycke andra personer
För att föreningens uppgifter och kontaktpersoner ska kunna visas i kommunens föreningsregister behöver du svara ja på samtycket. Svarar du nej kan inte föreningens uppgifter visas.


Uppdaterad: 2019-02-19 16.07