Dela

Kontakta oss

Finalister Guldstjärnan 2020

God service och vänligt bemötande gör ett område attraktivt att besöka, bo, verka och leva i. Gott värdskap är en framtidsfråga för vårt län. Därför arrangerar Jämtland Härjedalen Turism och länets kommuner Guldstjärnan.

Utmärkelserna tilldelas den person respektive det företag som på ett särskilt förtjänstfullt sätt visat hög servicegrad och ett vänligt bemötande.

OMRÖSTNINGEN AVSLUTADES 8 OKTOBER 2020 KL 23.00
Vinnarna presenteras i samband med Företagarfrukosten i Svenstavik den 15 oktober 2020.

Finalister årets serviceperson 2020

Ylva Forsanker, Fjällkonditoriet i Oviken
Med stor yrkesstolthet och ett makalöst hantverk har Ylva satt Fjällkonditoriet och Oviken på kartan. Ylva brinner för sitt yrke och levererar alltid förstklassiga produkter utifrån kundernas behov och önskemål.

Eva Grönqvist Åslund, STF Fjällhornet Resort
Eva är platschef på STF Fjäll hornet Resort i Ljungdalen och möter alla gäster och besökare med sprudlande energi, härlig glädje och entusiasm. Med hjärtat på rätta stället får hon alla att känna sig välkomna och inspirerar såväl turister som ortsbor till nya upptäckter och utflykter i området.

Mikael Bohman, Eldsjäl i Hackås
Mikael är eldsjälen som med små medel och stort engagemang jobbar för Hackåsbygdens utveckling och har på köpet bidragit till en starkare bygemenskap. Genom att hitta en plats och en funktion för alla har Mikael lockat fram en drivkraft bland bybor och föreningar och det sjuder av aktivitet för att göra bygdens smultronställen tillgängliga för fler.

Krister Hallberg, Storhognas högfjällshotell & Spa
På Storhogna Högfjällshotell & Spa är Krister ett välkänt ansikte för många och en trygghet för alla gäster som möter honom vid skiduthyrningen. Med glädje och värme står han för utomordentlig service och med stor kunskap svarar han gärna på frågor om naturen, byn och allt annat värt att veta.

Marlene Åslund, Eldsjäl i Storsjö
”Ingenting är omöjligt – bara man hjälps åt”. Marlene är eldsjälen som med hela sitt hjärta bidrar till att både stärka och förmedla framtidstron i Storsjö. Med tillsynes outtömlig energi engagerar hon sig i flertalet utvecklingssatsningar i Storsjö och via sin blogg och sociala medier delar hon även med sig av reseanledningar till en levande by med hjärteplats för fler.

Finalister årets serviceföretag 2020

Kojbyn.com
Johan Andersson är en go’ kille med hjärtat på rätta ställe och har med Kojbyn skapat en förstklassig matupplevelse som serveras i en unik och inspirerande miljö. Tillsammans med sin glada och trevliga personal står Kojbyn för en genuin och hjärtlig service där alla känner sig varmt välkomna.

Taxi Svenstavik L-J Sund
För många 70plusare har Lars-Johan Sund på Taxi Svenstavik blivit en oumbärlig vardagshjälte när han från tidiga morgnar till sena kvällar levererat matkassar under coronapandemin, alltid med ett leende på läpparna och med stor empati. Lars-Johan står för en utomordentlig service genom sin insats och är alltid positiv, tillmötesgående och hjälpsam.

Emma-Britas Café
Emma-Britas är familjeföretaget som sedan starten 2010 blivit ett självklart besöksmål i både Börtnan och vid Katrinaliften i Klövsjö. Med stor glädje och arbetskraft bjuder de på hembakade smakupplevelser utöver det vanliga och den trevliga personalen sätter alltid dig som gäst i fokus. Om de råkar få en stund över kan det även hända att du bjuds på en liten pratstund med kuriosa om företaget och Börtnans by.

ICA Nära Ljungdalen
Med en enastående service ser ICA Nära i Ljungdalen till att lösa alla kunders behov och önskemål och med stor flexibilitet har de anpassat sin verksamhet för att skapa trygga besök för alla under pandemin. Den glada personalen lyser som solstrålar mot alla kunder och deras hjärtliga bemötande gör att alla kunder längtar tillbaka till både butiken och Ljungdalen.

Fjällkonditoriet Oviken
Ylva och Björn har med Fjällkonditoriet skapat en unik reseanledning till Bergs kommun och bjuder alltid på ett varmt välkomnande och en service där kunden står i centrum. Trots utmaningar är de alltid positiva och hittar nya lösningar för att kunna fortsätta glädja sina kunder med bröd och bakverk av högsta kvalitet.

Uppdaterad: 2020-10-09 08.27