Dela

Kontakta oss

Digitala hjälpen

Känner du dig osäker när det gäller teknik och digitala tjänster? Eller känner du någon som skulle behöva hjälp med internet, dator, surfplatta eller mobiltelefon? På digitala hjälpen löser vi problemen tillsammans!

Förboka ditt besök

Från september 2021 och framåt finns inga fasta besökstider för Digitala hjälpen. Du bokar i stället en tid som passar dig genom att ringa till Svenstaviks bibliotek (under ordinarie öppettider). Berätta vad du vill ha hjälp med och på vilket av kommunens fyra bibliotek du önskar träffas. Tel.nr: 0687-162 00.

Vi använder plexiglas, håller avstånd och handsprit finns tillgängligt för att du ska kunna besöka oss på ett så säkert sätt som möjligt.

Vanliga frågor som digitala hjälpen kan stötta dig med

  • Hur fungerar Facebook och sociala medier?
  • Hur gör jag för att se en film på Youtube?
  • Hur fungerar appar?
  • Hur skaffar jag ett nytt lösenord?
  • Hur bifogar jag en bild i ett meddelande?
  • Hur fungerar e-böcker och bibliotekets andra e-tjänster?
  • Hur fungerar min mobiltelefon eller läsplatta?

Ingen fråga är för stor eller för liten! Vi gör vårt bästa för att lösa det tillsammans.

Ordförklaring

*appar: En app, eller applikation, är ett program man installerar på sin mobiltelefon eller surfplatta för att få fler funktioner eller användningsområden.

*sociala medier: Sociala medier är en webbplats eller app där du skapar ett användarkonto och kan kommunicera med andra människor genom korta texter eller genom att dela med dig av bilder. Facebook och Instagram är två exempel på vanliga sociala medier.

Uppdaterad: